دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

مرکز آموزشی درمانی کوثر

emam
جهش تولید با مشارکت مردم
17 مهر 1404 سایت قدیم English
bg

 

 

  شرح وظایف واحد فناوری اطلاعات

 

 

 الف -حوزه نرم افزار

1. نصب، راه اندازی و آموزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده

2.  شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه از طریق مطالعه سیستماتیک 

3. نظارت بر طراحی و اجرای نرم افزار های طراحی شده و همکاری با طراحان طرف قرارداد به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح مفاد قراردادهای منعقده

4. بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نطارت مشورتی برای خرید با سفارش خرید آنها تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای طراحی یا خریداری شده

به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء

5. نظارت بر پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها

6. فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه از قبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با در نظر گرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری از ترافیک نرم

افراری در هر سیستم (قراردادن پکیج نرم افزارها در مرورگر)

7. ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد واحد و رفع اشکالات و نیازهای کاربران

8. ارائه مشاوره برای استفاده بهینه ار نرم افزارها

9. رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای مرکز ، نظارت، به روز رسانی و اجرای صحیح برنامه آنتی ویروس

10. نظارت و اجرای برنامه سپاس


ب- حوزه نرم افزار HIS

1.  آموزش به کاربران در جهت کار با نرم افزار HIS

2. رفع مشکلات احتمالی کاربران در استفاده از HIS و در صورت نیاز پیگیری از شرکت رایاوران

3.  بروز رسانی ویژگیهای نرم افزار

4.  تهیه پشتیبان از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی به صورت منظم

5.  اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن

6. ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه
 


ج- حوزه سخت افزار

1. بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیار واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیاز ها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها

2. نصب و راه اندازی سخت افزار مورد نیاز کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای طراحی شده

3. ارائه خدمات پشتیبایی فنی برای نگهداری و تعمیر تجهیزات و وسایل سخت افزاری به طور مستقیم از خدمات متمرکز و با خدمات فنی خارج از بیمارستان

4. تهیه برچسب و شناسنامه فنی سخت افرار جهت کلیه سیستم ها و تشکیل پرونده جهت دسترسی سریع سرویس دوره ای سخت افزار حوزه طبق فرآیند مربوطه

5. رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل و درایوها


د- حوزه شبکه

1. ارائه راهکار های نوین جهت ارتقاء شبکه

2. نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده

3. راه انداری سرور های مورد نیاز واحد

4. پشتیبایی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان

5. ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران

6. اقدام در جهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.

7. برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود

8. حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور دما و دقت در عبور و مرور ها


ه- پورتال بیمارستان

1. طراحی پورتال بیمارستان بر اساس استانداردهای تعریف شده

2. ارائه دسترسی های لازم برای درج محتوا و خبر در پورتال

3. پشتیبانی از به روز رسانی و ایجاد صفحات جدید در صورت نیاز


و- آموزش

1. شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه

2. آموزش موردی کاربران

3. ارائه آموزشهای مورد نیاز کاربران از طریق وب سایت واحد

 

 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: